Nova convocatòria Acredita’t 2018-2019

Moltes persones han adquirit competències professionals en el lloc de treball, mitjançant l’experiència professional o formació no oficial, amb la qual cosa tenen les competències, però no l’acreditació oficial. El procés d’avaluació i acreditació permet que aquestes persones puguin obtenir la certificació oficial.

El passat 3 d’Agost es va publicar la RESOLUCIÓ ENS/2005/2018, de 3 d’Agost, per la qual s’obre la convocatòria del procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació per al curs 2018-2019 en centres que depenen del Departament d’Ensenyament.

Durant el curs 2018-2019 es porta a terme en 9 instituts del Departament d’Ensenyament un nou procés d’avaluació i acreditació de les competències professionals per atendre 781 persones. Es tracta de 781 places dels àmbits següents:

– Dependència i Teleassistència ( 341 places)
– Instal·lacions elèctriques i automàtiques ( 220 places)
– Activitats físiques i esportives i Socorrisme ( 220 places)

S’hi pot presentar tothom qui vulgui obtenir una acreditació oficial, sempre que disposi dels requisits d’experiència professional en algun dels tres sectors que es convoquen: esports, dependència i instal·lacions elèctriques i automàtiques.

Per participar-hi cal emplenar telemàticament la sol·licitud de preinscripció des del 13 al 30 de setembre de 2018 i presentar, en els instituts, la documentació justificativa dels requisits de participació.

El 3 d’octubre de 2018 estarà disponible la llista d’aspirants amb el centre on han de presentar la documentació justificativa dels requisits de participació. La consulta s’ha de fer amb el codi de sol·licitud.

Des de la Fundació Paco Puerto, com a punt d’informació, es farà una sessió informativa el proper dijous dia 20 de setembre, a les 11:00 hores, a la Fundació Paco Puerto Barcelona, Via Laietana 16 8ª Planta, on es resoldran els dubtes sobre la convocatòria i la presentació de la documentació.

Per tal de poder assistir a la sessió informativa, les persones interessades hauran de dirigir un mail a fppuerto@ccoo.cat indicat nom i cognoms, DNI i àmbit que vol acreditar.